The WTF of the day

En synnerligen märklig histora utspelades idag. Jag var och handlade och skulle ta bussen hem, so far inget spänande om man säger så men det är nu det börjar.

Jag väntade och väntade på bussen hem, den dök aldrig upp så till slut blev jag så less att jag ringde till kundtjänst. En jätteförvånad tjej där påstod att bussen skulle gå som vanligt men hon skulle kolla upp saken och återkomma. Efter några minuter ringer dom upp och då utspelar sig följande samtal:

-Hej, jag hörde att det var så att du saknade en buss?
-Ja det kan man säga, hoppas bara att inte ni saknar den.
(Tystnad)
-Eeehh joooo, det är ju som det vi gör.

-Va?
- Ja alltså bussen ska gå men vi har tydligen glömt schemalägga någon som kör den. Vi skickar en taxi.


Så någonstans i stan står det alltså en buss som någon glad chaufför har lämnat parkerad eftersom någon annan ska ju köra den snart.

Riktigt lysande if you ask me.

Out!/J


Kommentarer
Postat av: Josefin

Måste bara skriva till dig och tacka för en rolig blogg. Sitter framför datan mitt i natten, äter chokladtårta (jävligt god) och slötittar på spinkiga fjortisars sk "modebloggar" där de står i konstiga positioner och ser skitnödiga ut.

Och sen som av ett mirakel råkar jag hitta din blogg och äntligen får jag lite underhållning. Så tack för det!



Fortsätt i samma bittra anda!



2010-07-15 @ 01:26:30
Postat av: J

Går det att kommentera i den här bloggen? Shit, ingen annan gör det ju så trodde den funktionen inte fanns i min blogg.



Men tack för det:)



/J

2010-07-15 @ 20:05:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0