I do.......................n't

Grattis Victoria! Nu har du äntligen fått din bond dräng från Ockelbo. Kul för dig, tjoho och tjim men nu kan vi väl snälla gå vidare?

Hela jävla dagen har jag fått stå ut med en massa skit om giftermål hit och bröllop dit. Jag skiter ärligt talat i om kronprinssessan har gift sig eller inte. Det är väl bara lite tråkigt att Daniel har gått från att vara en lite vilsen Ockelbograbb till att vara ingift i en nazistfamilj men annars är det väl alla tiders.

Det mest intressanta tycker jag är att vi som samhälle lägger ner en sjuk summa pengar på detta spektakel.
"Nu ska Vickan gifta sig så då djävlar behöver vi stålar" Så lät det från kungahuset tidigare i år. Det är fan sjukt att vi kan dela ut en massa pengar till detta med ena handen samtidigt som skolor och sjukhus stängs för att samhället måste spara pengar.

Så för att sammanfatta det kort:

Om en nazistfamilj vill gifta sig så finns det pengar, men om Agda, 87 vill kunna få hjälp till toaletten för att slippa bajsa i sängen så finns det inga pengar. Om Lasse, 7år vill kunna gå i skolan som ligger nära så finns det inga pengar, men när Vickan ska gifta sig finns det pengar till att renovera halva jävla Stockholm?

Att ingen har ställt dessa frågor till våra makthavare förstår jag inte. Att det inte finns något samvete.

Vad fan händer när den fjollige vill gifta sig? Carl-philip? Stänger vi ner kollektivtrafiken då? När Madde har hittat någon som inte ligger med andra, vad händer då? Stänger vi av strömmen då i landet för att ha råd? Jag väntar med viss bävan på vad som kommer att hända.

Hoppas Vickan får en trevligt bröllopsnatt, Daniel lär väl inte ha en så kul natt. Han kommer ligga vaken, kallsvettig och ständigt mala frågan: "Varför gifte jag mig med den fula av dom?"

Out!/ J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0