I survived

Då har jag äntligen lyckats ta mig genom min lilla helvetesmånad. Jag har jobbat mer än en barnarbetare i Afrika som syr skor åt Nike. Jag har jobbat mer än vad Martin Timell kan låtsas jobba på en hel säsong av Äntligen Hemma. Jag skulle till och med dra det så långt att säga att jag har jobbat mer timmar än vad Linda Rosing har gråtit ut i Aftonbladet om Fadde.

Satt och funderade häromdagen och jag tror fan att jag ska bli Göteborgare. Fy fan vad skönt att bara glida runt, helt utan självdistans och bara leva i sin illusion om att: "Här är det minsann lite bättre än på alla anda platser" och säga saker i stil med: "Kanelbullarna är slut, men muffins." och tycka att man är så sjukt rolig att hela världens stand up comedy scener ligger för ens fötter.

Göteborgare är lite som moderater. De tycker att de är LIIITE bättre än alla andra men sen springer dom ändå runt och har sex med prostituerade. Fattas bara att de oxå börjar anklaga Aftonbladet. Förvisso ljuger Aftonbladet minst lika ofta som en politiker men i det här fallet känns det som att Aftonbladet är en ganska säker och pålitlig källa i jämförelse.
Out!/ J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0