Grab the money and run

Läste nyss i aftonbladet om ett par från Nya Zeeland som sökte ett banklån på 50 000kr från en bank. Paret fick beviljat sitt lån men när pengarna fördes över råkade någon smarthjärna på banken lägga till 3st nollor vilket resulterade i att paret fick 50 MILJONER. Paret har sedan dess varit försvunnet, vilket jag tycker är oerhört underhållande.

Så då väcks ju frågan: Skulle du ta pengarna och dra? eller skulle du lämna tillbaka pengarna?

Jag skulle dra så långt inihelvete bort från landet att det hade varit omöjligt att hitta mig. Jag hade ringt ett enda samtal, till polisen iofs men inte för att anmäla att jag fått för mycket pengar, nej för att fråga vilka länder Sverige inte har utlämningsavtal med. Sen skulle jag dra till någon strand och bli den jävligt jobbiga snubben med alldeles för mycket pengar som super och är allmänt dräggig.

Eller så kanske jag skulle starta ett eget land, min alldeles egna bananrepublik där alla har rätt till en åsikt, min. Jag skulle bli enväldig diktator med oinskkränkt makt och införa en massa nya lagar som helt saknar förklaring eller motivering:

Har man röda strumpor på en tisdag - 2års fängelse

Är icke-rökare och gnäller på en rökare att sluta röka - Tortyr

Trycker hårdare på fjärrkontrollen trots att man vet att det är slut batteri - Lobotomi

Glömmer att recitera trohetseden till mig baklänges på kvällarna - 5år i "omskolningsanstalt"

Solglasögon inomhus - Dödsstraff

Det skulle vara ett bra liv för mig och för invånarna i min bananrepublik!

Efter att ha delat med mig av allt detta så ska jag nog återgå till att kolla på Sagan om ringen men ni får ha det bra där ute in the great wide world!

Klick - Klick - BOOM and Out

Kommentarer
Postat av: Linda

det sistnämnda var klart vettigast!

2009-05-24 @ 03:52:22
URL: http://hamren.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0