Summer's almost gone

Jahapp då har vi haft våra tre soliga dagar den här sommaren och nu är det bara att börja leta i garderoberna efter jackor, mössor, kängor och skoteroveraller. Det var trevligt med sol men nu är det ju slut på det och om man vill se solen igen får man helt enkelt åka utomlands till något land där sol är en lite vanligare företeelse än i Sverige.

Irak, Afghanistan och Iran är länder som är ganska varma har jag hört sägas, en lten negativ sak med dessa länder är att du förmodligen kommer att bli jävligt poppis som vit svenne och då menar jag inte poppis som i att "allavillvaradinvänochhängameddig poppis" utan jag menar poppis som i "skärahalsenavidirektsändtvframförenflaggamedteckenpå poppis". Det är ju alltid lite tråkigt....

"Hur var din semester?"
"Jo fan, den var helt okej, lite jobbigt att bli tillfångatagen av jihadisterna men annars var den hyfsad. Lite taskiga rum, satt inspärrad i en mörk källare med ögonbindel mest hela tiden så solbrännan hann man ju inte jobba på. Sen var det ju ruskigt nära att de skar halsen av mig men eftersom jag råkade sitta med en amerikan så fritog CIA och militären oss till sist."

"Men UD då?"
"Fantastiska killar och tjejer, de skickade ett vykort och beklagade att de inte kunde göra nånting men berättade att alla därhemma hälsade så gott."

"Så jag funderar nog en gång till innan jag tar en sista minuten resa till Bagdad igen men barnen trivdes ju iallafall, de fick ett eget raketgevär och hade skitskoj med det"

Så jag hoppas att ni tog tillvara på den sol vi fick här i Sverige, för utomlands vill man ju helst slippa åka med tanke på vilka följder det kan få. Men jag åker fan hellre till Bagdad och blir tillfångatagen än att åker på charter med andra svenskar. Känns som hela idén med en resa är att slippa svenskar men sån tur har man ju aldrig. Man får tillbringa sina två veckor med Lotta och Pelle istället för att lära känna några schyssta personer dit man ju faktiskt reser. Plus att Lotta och Pelle förmodligen har en eller flera som ungjävlar som skriker hela flygresan, lever om som satan varje morgon vid sex på morgonen och sen måste DU hålla käften efter åtta på kvällen för då sover ju ungjävlen och får inte bli väckt, trots att den väcker dig varenda jävlafittmorgon.

Så ha det så bra utomlands!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0