Poor Bastard

Läste nyss i min bibel aftonbladet om stackars, stackars Henrik Pontén, jurist på Anti-piratbyrån som hade fått sitt namn ändrat till "Pirate" Pontén. "De försöker begränsa vår yttrandefrihet" och "När hot inte fungerar tar de till såna här medel" var två underbara kommentarer som Pontén hade.

Först och främst, "Om hot inte fungerar", för helvete Henrik, om du har blivit hotad och det inte fungerade så tror jag inte att de sitter samlade på nåt Piratmöte och säger: "Okej, dödshot funkade inte, nu vet jag precis hur vi ska få snubben att sluta sitt jobb, vi ändrar hans namn!" Det är nog inte därför någon ändrade ditt namn Henrik. Det är ett klassexempel ppå civil olydnad, det är inte något extremt sätt att komma åt dig. Det handlar om att du har drivit genom en special lag av företag för företag din dumma jävel. Det finns 10000000000000st ungdomar därute som känner sig hjälplösa och jagade av dig och din Antipiratbyrå. Du har som mål i livet att jaga 15åringar som delar musik och filmer med varandra Henrik!!!!! Du vill kräva dessa ungdomar på fantasisummor i skadestånd som förmodligen ödelägger resten av deras liv om de skulle bli fällda i en domstol och sen undrar du varför människor inte är glada? Sen kan jag tycka att det är jävligt roligt att någon ändrade ditt namn till 2Pirate" Pontén, du borde låta det vara kvar och istället köra på det, ta Anti som andra namn eller något, oanade möjligheter nu ju! Skärp dig Henrik, sluta gråta som en liten flicka och slua jaga småbarn som delar musik och filmer!

"De försöker begränsa vår yttrandefrihet" måste vara det dummaste jävla skitsnack jag någonsin hört. Återigen, det handlar om civil olydnad, ett försök att visa sitt missnöje. Tror du att de resonerade så att "Om vi döper om honom till "Pirate" så vågar han aldrig mer uttala sig i pressen? Eller vad menar du med ditt dumma jävla uttalande Henrik?

Personligen så hatar jag Ipred, jag hatar FRA och jag hatar alla former av intrång i den personliga integriteten och det är precis vad Henrik Pontén och hans hantlangare ägnar sig åt. Så förlåt Henrik om jag inte lider med dig och inte blir upprörd över att någon har jävlats lite med dig, på ett sätt som faktiskt var betydligt mer humoristiskt än att mordhota dig eller någon annan dum jävla skit.

Sluta gråta, se humorn i vardagen och hoppas att du har semester snart! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0