Play with your mind

Jag kom fram till en sak inatt, jag tror att jag ska bli psykolog. Det känns som att jag har alla förutsättningar för att att bli en satans bra psykolog.

Få se nu här: Jag hatar egentligen människor och det värsta jag vet är människor som inte kan hålla sina problem för sig själva. Jag avskyr människor i yngre tonåren ännu mer, eller framförallt dessa killar i 13-16 års åldern som inte fattar vilka idioter dom är. Ni vet vilka jag menar, dessa små små små killar som snusar och som har "Öh" som det vanligaste ordet i sin vokabulär. Eller dessa jävla fjortisbrudar som driver runt i gäng och för ett satans liv samtidigt som dom tror att alla tycker att de är SÅÅ snygga och intressanta. Sen är det så att jag också hatar små barn. Jag gillar inte deppiga och sura människor och människor som gnäller anser jag vara ett snäpp under Helge Fossmo och ett snäpp över Hagamannen.

Så jag tror nästan att jag ska lägga ner alla år som behövs bara för att bli en riktig psykolog istället för nån misslyckad hippie jävla psykologjävel som sitter där i sin jävla poncho och säger saker i stil med "Hur får det dig att känna?" Nej nej nej istället skulle det nog låta något i stil med detta:

Patient: "Jag är så deprimerad, känns inte som att jag orkar leva längre."
Jag: "Vad säger du om att testa en grej? Sluta gnäll så blir det nog bättre"
Patient:"Nej men allt känns meningslöst"
Jag:"Jo men du kanske äntligen har insett hur ditt liv egentligen ser ut?"
Patient:"Jag vet inte om jag orkar leva längre"
Jag:"Men vad säger du om att ta en promenad? Vi kan gå förbi tågrälsen och om du fortsätter gnälla så lovar jag att du inte behöver tänka på självmord längre, det är lugnt. Jag knuffar ner dig framför tåget din jävla idiot"

Kan ta jobb på någon suicide hotline så skulle det nog bli någon form av rekord i antal självmord den kvällen jag stämplar in för första gången. Jag tror att jag har hittat mitt kall här i livet, får nog glömma alla andra framtidsplaner och istället satsa på det. Om jag sen vill bli "en i gänget" bland psykologerna får jag börja klä mig i några batik tyger och röka på, flytta in i något jävla vänsterkollektiv och "bolla med känslan" eller nåt i den stilen.

Godmorgon på er!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0