Pirates

De jävla dårarna Piratpartiet gjorde det. De blev största parti bland ungdomarna och de lyckades ta hem 7% i EU-valet. Det blev ungefär som jag hade trott, både hoppats och varit rädd för. Det här kommer att bli otroligt intressant och förbannat underhållande. Jag anser att det här är ett av de tydligaste FUCK YOU som någonsin levererats av en hel grupp unga väljare. Ipred och FRA har fått alla ungdomar att för en gångs skull besluta sig för att påverka i sann och demokratisk ordning och de har pausat sina counter strike och world of warcraft spel tillräckligt länge för att faktiskt gå och rösta, det anser jag vara förbannat intressant och anmärkningsvärt.

vilken påverkan kommer PP att få? Jag har inte en aning och förmodligen blir det en relativt liten och knappt märkbar påverkan på svensk politik inom EU men markeringen i sig är tillräckligt tydlig för att det ska bli intressant att tillgodose de unga människornas krav på förändring inför nästa riksdagsval. Ett resultat som detta skulle kunna innebära kaos och total förvirring om det hade varit riksdagsval och nu är det helt plötsligt viktiga procent som partierna kan tjäna genom att möta ungdomarnas krav vilket kan borga för en intressant politik innan valet.

Piratpartiet har fått sina röster till stor del på grund av de andra partiernas inkompetens och totala nonchalans för en väldigt stor väljargrupp. Men det kan innebära att efter nästa val är PP en faktor att räkna med. Jag hoppas att det blir så för det skulle verkligen göra hela skiten intressant.

Nu ska jag inte tråka ut er med sån här skit så jag avslutar här, men ha det bra allesammans!

Sommalovet är nu officiellt över!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0