Nazifuck

Satt och läste ett reportage i en tidning alldeles nyss och där uttalade sig doktorand Johan Östling med följande:

" Det första svenskarna associerar till när det gäller Tyskland är Hitler och Förintelsen, vilket på sätt och vis är ensidigt"

Är du helt säker på det? Att det är "på sätt och vis ensidigt?" Självklart är det jävligt ensidigt om det nu är så men det känns ju på sätt och vis ofrånkomligt, jag menar Hitler var en jävligt galen snubbe som utrotade runt 6 MILJONER männniskor så om man förknippar Tyskland med den maktgalne dvärgen så får faktiskt tyskarna ursäkta anser jag.

Jag menar det är ju så med allt, förknippar du 11:e september med något annat än World Trade Center attentaten? Trots att jävligt många andra saker har hänt andra år den 11:e september. Dallas har många fina turistplatser, men man förknippar Dallas med att Kenndy sköts där trots att det är väl ändå lite ensidigt? Kanske finns jättefin natur runt Birkenau eller Auschwitz men det är ju ofrånkomligt så att även dessa platser förevigt kommer att förknippas med massmord och nazismen så jag tycker inte så jävla synd om tyskarna om jag ska vara helt ärlig.

Men det må ju vara det jag vänder mig mot är att människan har fått tid och resurser för att doktorera och när han får chansen att uttala sig om den så är det vettigaste han har att säga som ovan. Det känns ju lite som att jag skulle doktorera i ämnet 1+1=2. Fan vilken jävla nitlott det där måste vara.


En vinstlott till skillnad från Johan Östling
Inte Johan Östling om man säger så........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0