Insanity

En sak som har fått mig att tänka lite extra är det faktum att så fort en människa har begått ett brott, iallafall ett allvarligt brott så hävdar denne och den människans advokat att personen i fråga led av en allvarlig psykisk störning, som dock bara var temporär, alltså tillfällig. Eftersom den då var tillfällig så ska inte människan dömas för brottet och när den inte är bestående så ska människan heller inte dömas till vård eftersom den nu är helt frisk igen.

Det är ju ett ultimat resonemang men om brottslingar får använda det så borde ju jag också få göra det i de situationer jag anser att det passar.

"Jag kan inte komma in till plugget idag"
"Varför inte det?"
"Nej jag lider av en allvarlig psykisk störning"
"Oj fan, när kommer du då?"
"Kommer imorgon, den är bara tillfällig"


Eller:

"Men älskling jag hade kommit ihåg vår ettårsdag men jag var tillfälligt sinnesförvirrad"

Eller:

"Jo jag vet att det kan se ut som att vi söp oss asfulla och sen sprang från notan men jag var psykiskt störd så jag är tydligen inte ansvarig för mina egna handlingar längre."

Jag säger inte att det aldrig är så att människor lider av psykiska problem men för helvete, varenda jävel som snattat en chokladkaka kör "tillfälligt galen försvaret". "Jag gick och hämtade ett jävla hagelgevär och knäppte ett par snubbar som mobbade min son, de stod och såg livsfarliga ut på sina mopeder men jag var tillfälligt galen så det är tvärlugnt", femtonåringar förtjänar visserligen att skjutas men ändå, kom igen. Tydligen är det så att det itne finns någon människa som begått ett brott för att de kände för det eller tyckte att det var en bra idé just då. Känns som att ingen någonsin blir mördad för att han eller hon förtjänade det och det tycker jag är jävligt konstigt för jag kan komma på en hel lista med människor som faktiskt förtjänar att dö,.

Så om det finns någon jävla rättvisa här i världen så borde alla människor få ett visst antal galenskapskort att spela ut som man fritt får förfoga över och använda när det passar bäst för just dig.

Fan vad jävla trött jag blir.

Jo förresten, Michael Jackson dog tydligen inatt. Jävlar vad tragiskt, alla har hatat snubben och kallat honom pedofil i massor med år men nu när han är död så ska alla vara så jävla ledsna och ha långa inlägg på sina bloggar om hur mycket de saknar honom och vilken otrolig talang han var.

Min åsikt? One down på min lista över människor som borde dö............. Many to go


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0