Shut up, shut up, shut up, don't wanna hear you

Var alldeles nyss och handlade, bestämde mig för att ett par öl skulle ju kunna vara trevligt så jag gled in och handlade några stycken. När jag kommit in inser jag att det är aslång kö men står ändå glatt och väntar som en duktig svenne, när det till sist blir min tur så är det en riktigt galant gammal surkärring som sitter och blänger på mig från andra sidan kassan.

Hon blänger mordiskt på mig och väser fram: "Har du legitimation?"
Då kunde jag inte motstå det hela så jag svarade glatt: "Ja det har jag", sen stod jag och tittade dumt på henne och gjorde ingen som helst ansats till att ta fram ovan nämnda legitimation. Det gick några sekunder innan tanten väser: "Skulle jag kunna få se den då?"

"Jaha! du ville se den, förlåt, jag missförstod frågan" säger jag glatt och lämnar fram den. Hon såg måttligt road ut medan hennes kollega som stod bakom henne och nog skulle byta plats med henne log glatt och önskade mig en trevlig dag. Hon var nog också trött på den där surkärringen.

Det var dagens lilla humorpass för min del!

Out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0