A little thing called fire

En liten anekdot som jag glömt att dela med mig av inträffade ganska nyligen. Jag stod som vanligt och rökte vid min fläkt när helt plötsligt brandlarmet började tjuta. "Fuckingjävlaknulla" tänkte jag såklart och släckte min cigg, larmet fortsatte tjuta så jag började gå runt i min lägenhet för att hitta vad fan som satte igång larmet, hittade ingenting.

Då slog det mig att jag kanske skulle kolla korridoren, mycket riktigt. Det var i hela huset larmet hade gått. Jag ser hur mina grannar långsamt börjar dra sig mot dörren så jag hakar på och sen står alla därute, ingen vet vad som hänt eller ens om det brinner. Då inträffade olika reaktioner, en del svor för att dom var bakis och inte kunde sova med larmet på, en del trodde att det säkert brann medan en kille lugnt och stilla gick tillbaka in, hämtade sin laptop och grejer och sen satte sig ute. En annan snubbe gick helt sonika in igen och sket i vilket.

Sen kom brandkåren efter typ 29timmar och konstaterade att det inte brann. Skitbra, men OM det hade brunnit hade det blivit små förtorkade rester kvar av dom som inte hann ut för rädda någon skulle dom aldrig hinna dom sopiga jävlarna. Men har man ju sett på tv, de badar ju och spelar innebandy hela tiden, får inte störa dom i onödan. Lite bränder borde vi ju kunna ta hand om själva.



 (Ser ni något som ovan, spring! Ring inte brandkåren, dom spelar innebandy.)


Out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0